Tisdagen den 24/8, 2010, Skolan har börjat

Igår var första skoldagen efter sommarlovet. Både Ida och jag var uppe tidigt, pigga och glada. Ellen var lite tröttare. Vi hade upplevelsedag med massor av roliga "stationer". Vi fick kasta pil, bollar, bli målade mm. Det var jättekul. Att träffa alla kompisar var toppen. Ett par nya kompisar hade vi fått i klassen också.
På kvällen startade vår golfkurs. Det var länge sedan, men gick ganska bra. Roligt är det i alla fall. Mamma passade också på att slå lite. När hon kom tillbaka och såg oss stå och slå kommenterade hon att vi pratade mycket. Ja, mina golfkompisar har jag ju heller inte sett på hela sommaren. Det går jättebra att prata och spela golf samtidigt! Fast jag är kille..
Idag har skolan börjat på "riktigt" ,med ämnen. Känns bra!
I eftermiddag hade både jag och Ida kompis med hem. När mamma kom hem satt vi och åt tårta..
Jag tyckte att Emil skulle smaka av resterna från min födelsedagstårta som var i frysen. Då måste ju jag också hålla sällskap.
Imorgon får vi smörgås!
Till kvällsmat skulle det bli lax, sås, potatis och brockoli. Vad gott tyckte jag, men när mamma sa att Ida, jag och Ellen skulle fixa allt blev jag tveksam. Vi fixade det! Lite extra gott faktiskt när vi lagat själva (med lite råd).
Undrar vad vi ska göra imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0