Torsdagen den 23/12, 2010, jullov!

Vad skönt med jullov!
Fast det har varit roligt i skolan, speciellt de senaste veckorna då vi har mest tränat till vårt julspel som vi spelade upp för föräldrar och syskon i måndags. Vi hade hittat på en julstory själva. Även en gemensamt skriven julsång.
Det blev succé!
Storyn började med en tomteverkstad där jag fick vara tomtefar, vilket jag var mycket stolt över. Sedan kom det en "grön tomte" som ville ha en grön jul och elaka barn! Han bytte ut ett kort i huvudet på tomtefar och plötsligt gick tomten (jag) runt till barn, önskade god grön jul och frågade efter elaka barn! Den gröna tomte ville tjäna pengar på det riktiga tomtekortet och åkte världen runt för att sälja detta. Till slut lyckades han övertyga en kejsare i Kina som ville ha en Svensk jul. De åkte över till Sverige och installerade rätt kort på tomten. Men...när tomten skulle önska God Jul, pratade han kinesiska! Då sa kejsaren: Made in China!
Vad hände med den gröna tomten?  Han blev en julgran!
Det var jättekul att spela pjäsen. Verkade som den var uppskattad.
Skönt att vi har en vit jul här hos oss. Snälla barn finns det också gott om. Vad spännande det ska bli imorgon.
Jag har inte kunnat låta bli att kolla lite på paketen som ligger hos mamma. Bara klämma lite..
Nu ska jag snart ut i snön och åka pulka. Det är så härligt att vara ute. Men igår var det kallt. 21 minus på morgonen. Brrr!
Jag vill passa på att önska alla er läsare en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
Kram
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0