Tisdagen den 16/2, 2010, bakpulverbomb!

Vilken ....smäll!! Just nu går mamma i köket och torkar bakpulvergegga på golv och väggar..Tror att det är bäst att jag går och lägger mig nu..Nä, mamma tyckte nog också att det var lite häftigt, men inte så att jag fick göra det flera gånger förstås. Vi hade gjort en test på skolan. Man lägger lite bakpulver och vatten tex i en kinderäggsburk. Sedan går man en bit ifrån och väntar. POFF!!! Burken sprängs! Roliga saker vi lär oss i skolan!
Ikväll hade mamma lovat oss Semlor. Men de var slut i affären. Då bakade vi egna. Tyvärr tog det lite tid med jäsning och allt. Bullarna blev klara, men för varma att lägga grädde i. Vi fick glass istället och får äta semlor imorgon.
Igår på Alla Hjärtans dag träffade vi mamma igen. Det var skönt. Vad brun hon var! Konstigt att hon hade varit och badat i havet när vi har metervis med snö! Vi skötte oss, gjorde mat (hjärtformade falukorvar!) Sedan tittade vi på härliga bilder som mamma visade. Därefter fick vi paket! Ida och Ellen blev jätteglada för färgglada kläder. Jag hade sagt ifrån att jag inte ville ha kläder. Jag har ju hela garderoben full! Därför blev jag superglad för en vattenspruta. Genast gick jag med på att duscha. Då fick jag testa den!
Idag efter skolan har jag varit hos farmor. Hon gjorde köttbullar till mig. Sedan tittade vi på skidor på tv:n. Det gillar jag. Längtar efter att själv få åka, men det är några veckor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0