Onsdagen den 3/2, 2010, snö, snö och mer snö!

Oj, vad snö det har kommit i veckan. Det är ju jättemysigt. Lite svårt att till skolan. Det tar dubbelt så lång tid, men det är kul! Rasterna på skolan är det roligaste, i pulka- och isbacken! 
Jag har varit jättepigg sedan jag blev av med kräksjukan. Både i skolan och hemma. Igår gjorde vi "ungar" mat till mamma. Jag saknade majs, så jag gick ner till affären och köpte tre burkar..Sen gjorde vi hamburgare. Idag efter skolan skulle Ida och jag gå hem till farmor. Men Ida kom inte med trots att jag sa till henne. Då gick jag själv, men tillsammans med några kompisar från klassen som bor på samma håll. Sen kom mamma och hämtade mig för att åka till sjukhuset och ta prover. Jag gick själv till "Labb" medans mamma parkerade bilen. Jag hoppade upp i stolen, talade om mitt personnummer och började skruva lite på armstöden så stolen passade till mig. Jag pratade oavbrutet om vad vi gjort på skolan både under provtagningen och på väg ut mot bilen. Jag glömde till och med att göra försök att få köpa något i Pressbyrån. Vi hann hem en liten runda innan det var dax att åka på min nya aktivitet. Gymnastik! Jag var förväntasfull när vi steg in i salen. Direkt såg jag först en "gammal" gympakompis, sedan kom två klasskompisar som jag inte visste om att det också skulle börja! Jag studsade in med en gång och mamma åkte iväg. Vi höll på i 1 och 1/2 timme. Phuu.. vad trött jag blev. Det var kul, men jag hann inte riktigt med i tempot. Blev lite ledsen. Men då påminde mamma mig om att jag faktiskt satt i rullstol för ett år sedan. Det har ju inte de andra gjort. Jag har ju tränat upp mig ganska bra på ett år, så vänta bara tills jag tränat några gånger. Det är träning igen på söndag. Nu behöver jag nog sova lite.
Mina blodvärde var bra, lite höga vita så jag får fulldos + lite extra.
Snart ska jag avsluta min medicinering och vara klar! Februari ut bara tror jag. Ska avvakta vad doktorerna säger.

Kommentarer
Postat av: Johanna Roth Sandberg

Joel! Det är en klok mamma du har som påminner dig om hur du hade det för ett år sen! Du kommer att orka gympan, ge dig själv lite tid och tålamod:-)

Kram Fridas gamla mamma

Johanna

2010-02-06 @ 14:36:29
URL: http://mammansdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0