Söndagen den 21/2, Mer snö än i Fjällen

I fredags var vi hos mormor o morfar..   Vi åkte pulka och sprang runt huset i all snö.. På em tände morfar en brasa i källaren..  Efter en stund var det jättefin glöd.  Då grillade vi korv.. På fredagar är det ju vå Pizzakväll ??   Självklart, fast ingen "köpe-pizza"..  Nej hos mormor gör vi vår egen pizza..  Sen satt vi och myste framför TV:en.
På lördagen hämtade pappa oss..  Det hade kommit så mycket snö att vi kom knappt fram med bilen. Efter vi hade ätit lunch åkte både jag o Ida till våra kompisar Emil o Albin.  Vi åkte pulka, spelade datorspel och fikade. Kolla in vilket fint foto det blev på oss. På kvällen kollade vi på melodifestivalen..  Denna gånge vann rätt låt tyckte pappa.  Undrar om han lyssnade på låten eller ??
På söndag kom vår kusin Pontus och hälsade på.. Vi gosade med honom och fick hålla i honom..  Vad liten han är tyckte jag.  Fast han år faktiskt dubbelt så stor nu..  Jag har lovat att sitta barnvakt hos honom.
På eftermiddagen lekte jag med Frej igen.  Han har så jättemånga roliga spel..  Hela nästa vecka är det sportlov.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0