Söndagen den 7/2, Gympadag

I fredags var det som vanligt  -  Pizzadag..  Det blev våra vanliga Pizzor - Hawaii och Palumbo..  Jag gillar allt utom, ananasen, champinjonerna och ibland inte ens skinkan.. Pappa säger att vi lika väl kan köpa en Vesuvio.   Men då vet man ju inte vad man äter . eller hur.   Vad tror han igentligen.. 
På lördagen skulle pappa jobba,  Typiskt !!  Vi (alla barnen) tog med oss pulkorna till pulkabacken..  Efter en stund "smög" vi oss upp till vår granne Björn.  Han ni vet som har en jättebra pulkabacke från sin tomt.  Det känns nästan som man "busåker".  Kan man säga så ??  Hur som helst, så tror jag inte att han tar illa upp..
Mamma kom förbi och sa hejdå till oss.  Hon skulle på semester hela veckan till ett varmare land.
På kvällen var vi Ida o jag bortbjudna till Frida (vår klasskompis) på disco-kalas..  Hon hade fixat med bra musik och rök som kom ut från golvet.  Man trodde nästan att det brann..  Ett helt fantastiskt kalas..  Tack Frida..
På kvällen kollade vi på Melodifestivalen..  Självklart vann inte rätt låt..  Jag tyckte att låten som handlade om en l Snigel (singel) skulle vinna..  Fattar folk ingenting..  Inte pappa heller, han tyckte den var sämst.
I dag har jag varit på gympa.  2 ½ timme..  Det var jätteroligt..  Men jag blir lite trött ibland, så jag måste gå och sätta mig. Helt OK säger min tränare Henrik.. 
I morgon är det skola igen..  Det ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: grannen Björn på Höjden

Såg nog spåren efter "busåkarna" när jag var ute i söndags eftermiddag och bättrade på villkoren för åkning i pulkabacken ytterligare. Så jag får väl skylla mig själv. Ha det gott så ses vi snart igen! :-)

2010-02-08 @ 22:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0