Torsdagen den 8/7, Nya blodprover

På förmiddagen kom pappa o hämtade mig o Ida så vi kunde vara ute och sola o bada.  Det är "jättevarmt" i sjön, ca: 21 gr.  Jag kör magplask och rumpplask från bryggan..  Ellen fotograferar mig o Ida, sen kollar vi på bilderna i datorn..  Kul !!  Mamma ringde och sa att de blodprover som vi tog igår (onsdags) had koagulerat. (VA !!) tänkte jag..  Vad är det för ett konstigt ord..  Hon menade bara att de hade stelnat så jag var tvungen och ta om blodproverna idag oxå..  Pappa o jag körde ner till sjukhuset för att ta nya.  De fick sticka mig två ggr i fingrarna, men jag var jättesnål med att lämna ifrån mig blod.  Så då ville de sticka mig i armen..   Jag ville inte, så jag blev jättesur.  Men så lovade pappa att det inte skulle göra ont..  Det gjorde inte så ont, men jag var bara tvungen att protestera, så nu har jag bestämt mig för att ALDRIG mer ta blodprover med pappa igen.  Hur som helst, så fick sköterskorna så mycket blod de ville ha..  Alla prover var bra även denna veckan..  Skönt !!
I morgon kommer min kompis Oscar till mig..  Ska bli kul att leka med honom igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0