Söndagen den 13 juni, 2010, lekhelg och grillning

I fredags när vi kom till mamma ladde vi upp kvällen med två filmer, tacos och snacks. Filmerna Alvin och gänget 2 samt det regnar köttbullar hade jag i och för sig sett på bio tidigare, men de är lika bra gång tre och fyra också. Vi hann med båda filmerna. På lördag förmiddag sparkcyklade vi lite på stan. Ellen sålde kakor på stortorget för sin klass. Sen åkte vi bort och busade lite med Sheba. Hon är för go! När hon tröttnat på oss gick vi bort till Linnéparken en stund Ida och jag. Där hittade vi några träbåtar som vi plockade med oss hem. Man fick det! Det stod så på dem. På eftermiddagen tog jag med dem till Emil och Albin. Jag tog även med mitt eget handskrivna recept på "Bakpulver-bomben", ni vet där man tar ett kinderägg, fyller med bakpulver och vatten, sen springer man fort därifrån. Efter en stund exploderar ägget. Jättehäftigt! Vi testade många gånger, men Sara tyckte vi skulle vara ute..På kvällen grillade vi. Då fick även de vuxna vara med. När vi åkte taxi hem sent på kvällen var vi ganska trötta. Ida och jag ville att Sheba skulle sova i vårt rum, men hon ville helst vara i fred i köket.
Idag hade Albin och jag bestämt oss för att leka igen. Ida ville tvunget följa med och leka Emil. Jag försökte först få mamma till att förstå att Sara kanske inte klarade av att ta hand om Ida också, men hon köpte inte det. Ida fick vara med..På kvällen hämtade vi hem pizza!
Kul helg, lite trött ikväll.
Nu är det bara tre dagar kvar i skolan! Vi slutar på onsdag. Det blir som vanligt uppträde för föräldrar och tårtkalas efteråt. Sen ska bli skönt med sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0