Fredag den 12/3, Färdigmedicinerad !!

I går torsdag, så åkte pappa och jag ner till Lund för att ta en massa prover och tester.  Jag har inte fått några svar än, men hoppas att allt ska vara bra, så att jag slipper mer mediciner och cellgifter.  Jag skulle behöva vila min kropp lite..  
Vi åkte tidigt på torsdag morgonen.  Skulle vara i Lund redan vid kl. 08,00.  Pappa tyckte att det var lite halt, men jag sa - bara kör på du.  När vi kom fram och hoppade ut ur bilen, satte jag mig nästan på rumpan.  Det var glashalt.  Väl inne på sjukhuset hälsade jag på alla där.  De kände knappt igen mig, men de kände igen pappa..
Vi började med ultraljud på hjärtat, sen blev det blodprover och koll av njurfunktionen. kl. 10,00 sövdes jag för då var det dags för benmärgsprov och ryggmärgsprov.  Då måste man ligga still och det gör visst väldigt ont, så det var bäst att söva mig.  Jag försökte att kämpa emot sövningen, men det tog ca: 2 sek, så sov jag..  När jag sedan skulle vakna, var jag så yr och jättearg..  Ville bara hem..  De försökte muta mig (som vanligt) med en isglass, men Hallå !!  Jag ville ha Pizza..  Även denna gång tyckte personalen på uppvaket att jag kunde komma ner på avdelningen lite tidigare än beräknat.  Jag är nog ganska besvärlig när jag vaknar..  Väl nere på avd. fixade pappa mig en Billys PanPizza..  Jättegott.  Därefter togs nya prover på allting.  Pappa snackade lite med dr. Helena om att jag skulle sluta direkt med mina cellgifter..  HURRA !!  Innan vi gick bort till Ronald mc Donals, stack vi upp till röntgen för att göra en skelettröntgen..  Det gick jättesnabbt.. 
På kvällen orkade pappa inte fixa någon mat, utan vi gick till vårt lilla favoritställe "Valvet".  Det blev Pizza igen.
På kvällen fick jag spela hur mycket data jag ville, men jag var ganska trött, så vi gick o la oss vid kl. 22,00.
Idag var det dags för magnetröntgen.  Där måste man ligga alldeles still i 1½ timme..  Jag lyssnade på en skiva, men somnade även här..  Jag har ju gjort detta så många gånger tidigare, så jag vet att det inte är något farligt.   Vi hann även med att röntga min "nya" shunt..  Den verkar OK, sa de, men de såg inte riktigt hur det såg ut..   Som tur är så har jag ju röntgat den för en månad sedan, så jag sa, att ni får kolla med Växjö.  Sen gick jag.  Jag ville hem..  När vi åkte hem, så körde vi förbi pappas jobb i Asarum.  Han håller på att bygga en förskola där.  Det var kul att se, men vad skitigt de har det på jobbet..
Det har varit jobbigt, men nu avslutar jag min medicinering..   SKÖÖÖÖÖÖNT !!!

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej

Det var jätte roligt att läsa Joel.Det måste vara den bästa present som man kan få, eller hur? Bättre än pizza t o m. Nu väntar vi bara på att våren ska komma så att vi kan vara ute mera



Hälsa alla



Gunilla

2010-03-12 @ 22:24:26
Postat av: Pernilla

Grattis! Vad skönt för dig och hela familjen och släkten också förstås! Vi är så glada att det gått så bra och att du har varit så duktig (men det vet du ju redan att vi tycker). Vi får väl hitta på något roligt och fira nu eller vad säger du?

Kramen från Anders, Pernilla, Jeppe o Ponte

2010-03-13 @ 07:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0