Onsdagen den 24/3, mammornas övertagande

Jodå, mammorna hittade hit igår kväll och slirade in på två hjul. Mamman hade tydligen tävlat med sin GPS att de skulle vara framme innan utsatt tid. Johanna sa att hon suttit med skidhjälm och spypåse...men jag tror hon skojade. Vi var i alla fall glada att de var hos oss. Vi hade massor och berätta om skidåkningen. Jag är jättepigg och åker hela dagarna. På kvällarna somnar vi gott allihop.
Idag på morgonen ville jag som vanligt ut tidigare än liftarna öppnade, men insåg att jag inte ville GÅ upp för backarna, så jag fick vänta till klockan nio. Då stod vi i liftkön! Eller..ja, liftkö var det ju inte direkt klockan nio. Solen var framme och det var bara ett par minusgrader. Häftigt när det är nypistat och man får åka FÖRST! Jag gick i förväg och började åka i backarna vid stugan. Hann med ett par åk innan de andra anslöt. Jag åker alla liftar själv och känner mig ganska säker både i lift och backar. Jag visslar och sjunger lite samtidigt. Visst är det underbart med skidsemester! Vi hade med lite fika och satte oss ute i solen vid elva och tog en paus. Sedan åkte vi en stund till innan det var dax för lunch. Bra när det är nära till stugan. Då hittar vi barn dit själva utan att behöva ha med en vuxen. Vi fixade lite pasta, sen ville jag ut igen. Lite trött var jag när skidskolan skulle börja, men piggnade till när mina kompisar och skidlärare kom dit. Vi får testa nya backar varje dag både i pist och off pist.
På kvällen är det mysigt att basta. Jag och Anton satte på bastun gick in och ropade på Mikael att han skulle ansluta. Men..bastun funkade visst inte. Jasså, det märkte inte Anton och jag. Det lyste ju! Jaha..då fick man duscha då..
Sen åt vi god fläskfilégryta och klyftpotatis. Mums!
Nu är jag trött och ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0