Tisdagkväll den 16/3 2010, gott att äta!

Har just klämt i mig en hamburgare, pommes, cola och lite chips...Vad gott!!! Jag hade ju inte fått mat sedan igår förmiddag. Jobbigt att se och höra andra på avdelningen äta medans jag bara fått lite dropp. Även mamma har smugit ut och ringt som hon sa, men jag tror att hon åt lite i smyg..
Det har varit en lång väntan och lite olika besked och inställningar. På förmiddagen blev det mer eller mindre bestämt att jag skulle opereras. Därför började jag med en utav tre duschar! Huuu...Men runt midddagstid började jag må bättre!Jag satt uppe utan att vara yr. Huvudvärken försvann och jag var bara hungrig. Mamma blev jätteförvånad. Jag fick göra en ny röntgen på eftermiddagen som visade sig vara bättre än den igår. Läkarna kliade sig i huvudet och visste inte riktigt vad de skulle göra eller hade någon förklaring. Vi skulle avvakta. När den tredje doktorn gick på kom hon in till mig och frågade vad jag ville ha att äta! Va? Får jag? Lax, potatis o sås..Nu kunde de inte fixa det. Men som tur var delar jag rum med en tjej som var sugen på hamburgare. Hennes mamma undrade om jag ville ha det också. Självklart. Jag blev alldeles lycklig. Mamma frågade om vi skulle ha lite förfest...Hon tog fram cola och mina favoritchips. Wow! Jag åt med andakt. Kändes som det var första gången jag åt något. Mmm. När maten kom, slank det ner precis alltihop. Nu är jag lite nöjd och tittar på tv. Mamma tyckte att jag skulle upp och hoppa...men jag sa att: Nä, ikväll ska jag bara lata mig. Så lutade jag mig bakåt med armarna över huvudet och den ena benet över det andra, lite nochigt...
Vi får se vad som händer i natt och imorgon. Verka inte vara någon som vet. Vi måste även avvakta och se vad odlingarna visar om ett par dagar.
Nu har jag i alla fall fått äta och är mätt om jag nu behöver fasta imorgon igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0