Torsdagen den 25/3, 2010, våffeldagen!

Jag har en almanacka som jag kryssar av varje dag. Då ser jag dels vilken som har namnsdag, vilket jag har full koll på, och dels om det är någon speciell dag, som idag: Våffeldagen! Alla barn var överens om att vi ville ha våfflor. Anton hittade snabbt ett våffeljärn och då var det inte lätt för de vuxna att komma undan...
Idag på morgonen vaknade jag tidigt, smög upp och spelade lite DS i lungn och ro. Men strax vaknade Ida och därefter Anton. Vi började snacka lite och efter en stund kom mamma med läxböckerna! Hon tyckte att eftersom vi var så pigga kunde vi göra lite skolarbete. Vi kunde inte säga emot, så det var bara att sätta igång. Ganska bra, för då hade vi ju det klart för dagen. Vid nio var vi i backen såklart. Det var +1 grad men fast och bra i backen ändå eftersom det varit kallt under natten. Solen kom fram lite då och då. Lite moln och lite snö kom det också. Men när jag åkt några åk blev jag påkörd i backen. Jag bara åkte som vanligt och plötsligt kom någon och slog undan skidorna. Det var en kille i 20-årsåldern som kom i full fart bakom mig, sa mamma som såg alltihop, och bara körde på mig. Som tur var träffades vi inte kropp mot kropp utan for åt var sitt håll. Det gick bra, men jag blev lite rädd och kände lite i huvudet, så jag fick åka till stugan för att vila.
Vid lunchtid var det jättesoligt och skönt. Då åt vi grillad korv utanför stugan. Gott och mysigt! Innan skidskolan åkte Anton, Ida och jag lite pulka. Sen var det dax för skidskola. Vi hittade dit själva. Idag åkte vi "Pink Park", där vi åkte på en massa olika gupp. Skithäftigt!
När vi kom hem från skidskolan var vi lite trötta när vi snubblade in i stugan, men..vad var det som luktade så gott? Våfflor! Vad gott det är att ha med sina mammor ibland!
Vi åt alla med andakt. Det blev jättetyst vid matbordet. Men vi fick ha lite fantasi med "pålägg" på våfflorna för vispgrädden hade de lyckats få på väggar och golv...Först gjorde mamma ett försök med vispen och sedan Johanna. Då fick mamma lite extra på ryggen....Vi skrattade så vi nästan satte våfforna i halsen.
Nu måste vi ut och titta på nya grannar som dykt upp inför helgen. En massa "stora" tjejer och killar. Vi smyger lite..
Imorgon är det sista skiddagen. Hoppas den blir bra.

Kommentarer
Postat av: ida i klassen inte storasyster ida

hej!

jag blev nervös när du skulle åka till lund och oppereras. hoppas du har det bra! vi har saknat dig i klassen. utan dig blir det inte roligt!! när du är i skolan gör du god stämmning.. // ida

2010-03-27 @ 17:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0