Söndagen den 2 maj 2010, Valborg

I fredags kväll firade vi Valborgsmässoafton hemma hos Martin och Fredrik. Anton m föräldrar var också med, mina syskon och mamma o Peter. Det är så kul hos Martin och Fredrik. De bor på en hästgård och har även två katter. Jag gick direkt och sökte upp den ena katten. Den låg i sovrummet. Jag hoppade upp i sängen och gosade. Katten spann och jag nästan somnade! Vad mysigt. Men efter en stund gick vi istället ut och hoppade studmatta. Alltså barnen, inte katterna..Klasse stod ute och grillade. Vad gott det luktade. Det var det också! När vi ätit och lekt en stund började det bli lite mörkt. Då tände vi en egen liten eld och sjöng en massa fina sånger som Johanna hade tryckt upp. Synd bara att det var lite mörkt...Men det lät bra ändå. Sen fortsatte vi spel och lek till sent på kvällen innan vi tog taxi hem.
På lördagen sov vi ända till åtta! Det är länge för att vara oss.
Till lunch åkte Ida och jag ut till mormor och morfar för att stanna till söndagen. Vi hade våra sparkcyklar med oss och testade genast dem runt kvarteret. Sen spelade vi lite boule med morfar och hjälpte mormor att vattna de nya planteringarna. På kvällen tittade vi på körslaget och myste.
Idag hämtade mamma oss vid middagstid. Jag ville leka med kompis och bestämde med Emil. Vi fick leka en stund. Sen kom mamma och tyckte att vi skulle hitta på något ute. Hon tog på sina inlines och vi tog våra sparkcyklar. Vi tog en runda runt glasskiosken..Vilket skönt väder det var. När vi trötta kom tillbaka satte vi oss i soffan och tittade på lite filmer från när vi var små.
Imorgon är det skola igen. På kvällen börjar min golfträning. DET ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0