Söndagen den 9 maj 2010, gympauppvisning med en stukad fot

I fredags på gympan i skolan kom jag lite snett med min fot. Det gjorde skitont! Mormor och morfar hämtade på skolan. Jag och Ida skulle åka hem till dem i helgen, men mamma fick först inspektera foten. Jag fick ligga på soffan i högläge ett tag. Momor gick och fixade en stödstrumpa på Apoteket. Sedan bar mamma mig ner till bilen ,gick in på Coop och köpte en chokladkaka till mig och en "Paradis" till morfar.Nu gick värken över något..
Vi hade jättemysigt i Moheda. Spel och lek både ute och inne. Lagade god mat och bakade chokladbollar. Vi fick också gå ner till affären och köpa var sin tidning.
Idag på eftermiddagen kom vi tillbaka till Växjö. Vi skulle vara med på gymnastikuppvisning i Teleborgshallen.
Min fot var bättre, men stödstrumpan fick vara på. Det var många gymnaster som skulle uppträda. Jag var med både på matta och fristående. Jag är inte jättebra på att hjula, men gjorde en volt på slutet som kompensation..
Ida hoppade trampets, matta och gjorde ett fristående med paraply. Coolt!
Men på vägen tillbaka i bilen bråkade vi lite om paraplyet så morfar fick stanna bilen två gånger, precis som de gjorde med mamma och hennes bröder när de var små..
Vi stannade en stund hos mamma och fikade innan vi åkte hem till pappa. Han hade tänt grillen.
Imorgon är det skola på dagen och golf på kvällen. Det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0