Torsdagen den 20/5 2010, klassfest i regn o åska

Helfestlig klassfest hade vi på Ryttartorpet nu ikväll. När mamma hämtade oss var vi alldeles genomblöta men glada och spralliga. Vad kul vi haft! Hela dagen idag har varit jättevarm. Tur att jag fått lov att lägga undan mina vinterstövlar äntligen. Men när vi samlades på kvällen ute på den stora gräsängen precis vid sjön och badstrand började det strax att regna och även åska lite. Det fanns en lada där vi kunde vara, men vem ville vara där? Vi skulle ju bada, grilla och leka ute. Det gjorde vi och hade jättekul. Tack för detta!
När vi kom hem fick vi varmt fotbad och chokladmjölk vid sängkanten av mamma. Lite mysigt..
Veckan har gått fort med många roliga aktiviteter. I måndagskväll var det golf. Ida och jag stannade kvar lite extra efteråt och slog några bollar. Det börjar att gå riktigt bra! Jag tycker det är väldigt roligt och frågade min tränare när golflägret börjar i sommar. Längtar redan dit. Kan man anmäla sig redan nu så jag säkert kommer med?.
I onsdags följde jag med en kompis hem, som går i en klass över mig. Vi tog bussen själva och åkte hem till honom. Det var spännande. Senare på kvällen gick Ida, mamma och jag bort till minigolfbanan på Spetsamossen. Det gick ganska bra, i alla fall ibland. Kanske att vi alla tre behöver träna lite på att inte tjura ihop på de banor som inte lyckas..Glassen efteråt gjorde att slutresultatet inte spelade någon roll.
Imorgon är det gympa och utedag i skolan, sen är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0