Onsdagen den 8/9.. Clownen Mike på besök

Efter skolan gick Ida och jag hem till mamma..  Jag visste att jag skulle till sjukhuset och ta nya blodprover, så jag skulle ha min mobil på så att jag hörde den..  Men så var det lite mer intressant med mitt DS-spel, så jag glömde bort mobilen..  Pappa ringde visst rätt många gånger innan jag hörde den..  Men vi hann ändå innan kl. 15,30..  Det var en vikarie som tog blodpreverna idag..  Jag var lite "snål" som vanlig med att ge tillräckligt fort, så blodet koagulerade visst, så de fick ta om det, fast då uppe på lekterapin..   Ida jag sprang upp till lekterapin..  Och gissa vem som var där..  Jo, Mike - trollkarlen..  Han gjorde en massa roliga trick..  Han burkar komma upp till oss på lekterapin..  När doktorn skulle undersöka mig, kom Mike in på rummet och började "fjanta" sig..  Han skulle kolla i öronen, känna på min mage och sådant..   Så doktor Stig kom riktigt av sig..  Till slut sa Stig (min doktor) att det såg ut som om jag mådde ganska bra.. 
På kvällen åkte vi upp till Ringsbergskolan..  Det var föräldrarmöte..  Vi pratade en massa om saker som igentligen är självklara, bl.a. om hur man vårdar sitt språk..  Vi diskuterade det i små grupper..  Vi kom fram till att vi alla nog behövde bättra oss i detta..  Men det är ju inte så himla lätt när man blir arg..  Men vi lovade varandra att vi alla ska försöka tänka lite mer på vad vi säger och hur vi säger olika saker..
Sen blev vi alla så trötta att det var dags att gå hem och lägga sig.. 
Jag tror att jag ska försöka svära lite mindre.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0