Tisdagen den 21/9, 2010, matlagning

I söndags eftermiddag kom vi till mamma. Ida och jag hade massor av roligt att berätta från skåne. Både från STCC, ridning och allt lek och bus med våra kompisar Erik, Sebastian och Olivia. Jag fick lite roliga inlägg på min mobil från grabbarna. Pappa hade tröttnat i bilen, så det var perfekt att fortsätta med mamma ett tag. På henne kan man se lite hur länge det går att köra innan det börja ryka ur öronen...fniss.
På kvällen lagade Ida och jag mat. Mamma tyckte att vi skulle öva tills måndagen. Hon har beställt mat som kommer hemlevererat. Med recept och allt. Va? Jag trodde hon menade att det kom färdiga rätter! Hmm.. ok, det var lite spännande när det kom en liten buss som hade med två kassar mat till oss. Lite annorlunda mat än vad vi brukar laga. Så både igår och idag har Ida och jag lagat mat. Mamma går runt och ler. Nu börja HON tro att det är ett service hem! Fast, jag måste erkänna att det är ganska roligt. Känns som man jobbar på resturang. Kan man kanske ta betalt? Det ska jag ta upp imorgon.
Nu har vi just duschat..usch...och ska lägga oss. Imorgonkväll är det gympa. Jag tar med min klasskompis hem efter skolan, som också går på gympa. Det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0