Söndagen den 20 februari 2011, sportlov!

Nu, imorgon börja sportlovet! Vi har fortfarande lite snö kvar, så pulkan åker med lite till. Ett par dagar ska vi ut till mormor och morfar i Moheda. Det ska bli mysigt.
I veckan har det varit spännande i skolan. I onsdags fick vi var sin skoldator. En vit med ett halvätet äpple på! Efter vi fick dem var det ganska lungt i skolan. Alla sitter framför sina datorer. Vi får även ta med dem hem. Men mamma sa att vi var tvungna att göra skolarbete på dem. Det gjorde vi till en början. Jag skrev en berättelse på engelska. Men sen när mamma skulle kolla Idas dator hade hon bara gjort egna filmer på sig själv i akvarier och på tivoli. Jag trodde mamma skulle bli arg, men hon tyckte att de var så roliga att hon ville vara med själv! Jaha, och där sitter jag och gör skolarbeten! Men nu har jag också spelat in lite filmer.
Igår på dagen lekte jag med Emil. Han var hos mig. På kvällen kom Anton med föräldrar på middag. Ida och jag städade våra rum och dukade med bordsplacering. Jag tyckte att det var onödigt att städa, men mamma hade sagt att Johanna skulle märka om det var städat, och det gjorde hon! Det var såklart kul, för det slitet vi la ner...
Vi bjöd Anton på hamburgare och pommes. Sen tittade vi på melodifestivalen. Det var bra låtar. Jag hejade på Erik Sade. Bra att han kom vidare. Kanske för att Ida hade röstat på honom 30 gånger. Undrar vad mamma säger om den telefonräkningen.
Efter en mysig frukost idag åkte vi till pappa.
Nu ska vi slappa och ha lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0