Söndagen den 27 februari 2011, om sportlovet

Vad veckan gått fort! Imorgon är det skola igen.
I tisdags "jobbade" Ida och jag lite hos morbror Anders. Först fick jag åka med Morgan med i trucken och lasta en bil, sedan tog jag fraktsedeln och gick in till kontoret. Där var jag springpojke ett tag. Kul faktiskt. Det ska jag göra fler gånger. Hoppas de var nöjda med mitt jobb..
Sen följde vi med hem till mormor och morfar några dagar. Där har vi hittat på massor av roliga saker både ute och inne. Vi letade upp ett par sparkar som mamma och hennes bröder hade när de var små. Tur att de sparat dessa. Ida och jag tog varsin och åkte på backen ner till mammas gamla skola. Det var lite is på backen så det gick fort! Speciellt när vi satte sparkarna som tåg efter varandra. Mormor åkte också lite till en början, men då frågade jag henne om hon inte var lite för gammal för att åka spark!
När vi varit ute ett tag var det skönt att komma in och sätta sig i källaren framför en brasa. Där grillade vi prinskorv. Mysigt och gott! Sedan gjorde vi en mathiss ner till källaren, så vi kunde beställa ner fika mm. Smart tyckte vi. 
Vi har även hunnit med att baka bullar och kakor, pizza, spela kort, måla mm. Det finns så mycket roliga saker att göra där. Kul att plocka fram spel som mamma hade när hon var liten.
Igår var vi hos pappan och tittade på melodifestivalen. Nu är vi hos mamma. När hon hämtade oss bjöd vi på grillad korv ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0