Söndagen den 6 februari 2011, snön smälter

Nu är det inte så mycket snö kvar, även om vi fick lite extra i veckan så har det smält bort ganska mycket. Men det finns fortfarande små snöhögar man kan hoppa i!
Denna veckan har vi varit väldigt få i klassen. Bara 8-9 barn varje dag. Det är ganska skönt med små grupper. Däremot är det såklart tråkigt att klasskompisarna är sjuka. Det är både halfluss, feber och kräksjuka som går..Jag tänker på att använda handsprit och har klarat mig bra så här långt. Ida fick feber i fredag och var hemma. Men hon är redan bättre.
I onsdags var jag på hos doktorn för att få vaccination. Eftersom jag har fått så starka medicien kan vaccinet ha gått ur kroppen, varför jag måste få dem igen. Doktor Eva ville undersöka mig först eftersom jag var lite förkyld. Hon såg att det var lite vätska bakom örat och märkte att jag hörde lite sämre.
Dr Eva gjorde egna hörseltester då jag fick blunda och skulle upprepa de siffror hon sa i olika tonläge. Jag svarade snabbt och säkert, även när jag inte hörde ett dugg. Tänkte att det kanske skulle funka att chansa..Mamma satt och hoppade. Dr Eva undrade om jag skojade med henne.. 
Det blev bestämt att flytta fram sprutorna några veckor.
Jag var rätt nöjd med eftermiddagen då jag fick spela spel på Lekterapin.
Ellen var också på sjukhuset samma dag. Hon fick röntga sin arm. Det såg bra ut. Hon slipper nog gipset om 3-4 veckor.
I veckan har vi haft skola med mamma på kvällarna. Det är kul när hon gör uppgifter till oss att lösa. Både matte och engelska. Men det är lite roliga meningar hon skriver som vi ska översätta. T ex: Jag tycker att min mamma är jättesnäll!
Igår och idag har jag lekt med Emil och Albin. De var också hemma hos oss på lördagskvällen för att äta gott och titta på melodifestivalen. Vi hade jättekul. Dock missade vi festivalen eftersom vi spelade Wii.. Vi kan ju höra låtarna sen.
Imorgon är det skola igen. Hoppas mina kompisar är friska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0