Tisdagen den 18/1, 2011, om skolstart

Nu har vi gått i skolan en vecka efter det långa vinterlovet. Det känns rätt bra, även om jag är lite trött på mornarna. Det är svårt att somna på kvällarna. I skolan håller vi bland annat på med mätning. Vi har fått lära oss hur man mätte förr i Egypten och hur man byggde pyramiderna. Man mätte med fingrarna. Det var aln, handbredd och spann. (Då menar jag inte hink hi, hi.) Detta tyckte jag var intressant och berättade glatt för mamma. Tror inte att hon visste. Idag har vi haft tippsrunda med frågor om vilka som uppfann saker i gamla tiden. Tex telefon, mobiltelefon, megafon osv. Jag frågade mamma om hon uppfann något när hon var liten. Det var ju förr i tiden. Hon bara skrattade. Antar att det var ett nej..
Idag har jag också simtränat på skolan. Jag har legat lite efter där, men nu börjar det lossna. Jag simmade 2 ggr halva bassängen utan armkuddar! Sedan ville jag simma mer och simmade 60 meter. Då fick jag ha armkuddar på eftersom jag blev lite trött.
Det är kul när man kan simma.
I helgen var vi hos Lisa på lördagen. Hon fyllde år. Jag fick spela på Johans tv-spel och kom längre än vad hann har gjort någon gång! Yes!
På söndagen var morbror Anders och kusin Pontus på besök hos oss. Han är rolig. Han är 1 1/2 år nu och springer omkring för fullt. Vi kastade boll och spelade ett spel. Sen fikade vi. Han gillade både chokladrulltårta och glass. Sen ville han inte åka hem. Kom snart tillbaka och hälsa på. Kanske vi kan åka lite pulka nästa gång. Om snön är kvar förstås. Det har varit plusgrader och regnat lite, så en del av snön har försvunnit.
På lördag åker vi med pappa och kusinerna Lisa och Johan till Sälen för att åka skidor. Det ska bli kul!
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0