Söndagen den 5/2 2012 - kul med snö

Skönt med riktig vinter. Det är så mycket roligare att vara ute om man kan åka lite pulka. Emil och Albin var hos oss i eftermiddags och vi lämnade faktiskt frivilligt datorspelen och gick ut i backen. Jättkul!
Igår kväll var vi på kalas hos vår klasskompis. Det var disco och lekar. Mamma kom och hämtade oss så vi såg slutet på melodifestivalen också. Det var sådär. En del var bra, andra kass..Loreen verkade vi gilla allihop. Tidigare på dagen lurade Peter mig först med en burk med godis. Såklart jag ville ha. Jag slet i locket innan det till slut öppnade sig. Ut hoppade en "mojäng". Jag blev skiträdd först och hoppade högt. Peter skrattade och det gjorde jag med faktiskt. Rikigt bra, men vänta på retur! När vi skrattat färdigt var det dax att göra sig i ordning med gelé i håret. Mamma tjatade att vi skulle borsta tänder o gå på toa och allt det där. Ida tog ena toan men hoppade genast över till den andra.. Då tog jag den. Men fy f...n vad äckligt. Någon hade bajsat på golvet! Jag skrek till och stormade ut. Där satt Peter och mamma och höll på att vika sig av skratt. När mamma gick in och tog i bajset förstod vi efter en stund att det inte var riktigt. Jag skrattade igen, men kollade lite fundersamt omkring i lägenheten. Vad har ni mer hittat på? Ellen var borta på lördagen. Ida och jag tyckte att det var jättekul att lägga den lilla korven inne på hennes rum. På söndagen när hon klev in hörde vi ett skrik! Hade gästerna sin hund med sig? Han har skitit på mitt rum! Vad äckligt! Nu var det vi som vek oss av skratt. Ellen tyckte inte att det var ett dugg kul..
Nog med skitsnack..
Imorgon ska jag opereras för ljumskbråck. Mamma följer med mig. Vi ska göra det på lasarettet i Växjö. Jag ska sövas, så jag får inte äta frukost imorgon. Tur att jag har fått en morgontid vid 9.00. Hoppas jag kommer in ganska snabbt på op. Det är "bara" en dagsoperation, så jag är nog hemma på eftermiddagen. Mamma har lovat att vi ska hyra en film då. Det blir bra! Nu måste jag duscha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0