Tisdagen den 21/2 2012, skidåkning i Trysil

Hej hopp i backen! Vi åkte upp till Trysil i söndags där vi har hyrt en stuga för en vecka. Emil och Albin med familj är också med. Vi startade tidigt och stannade ett par gånger för fika och mat. Lunchen blev pizza. Jättestora pizzor som vi inte orkade äta upp utan fick ta med som "doggy-bag".
På eftermiddagen var vi framme. Det var jättemycket snö. Så mycket att vi inte hittade stugan! Efter lite letande hittade vi den under snön! Det var helt mörkt i stugan vilket berodde på att fönsterna var täcka med snö! Första dagen fick vi börja med att gräva bort snö så vi fick utsikt! Svettigt men kul!
Skidåkningen går jättebra. Vi är i backen klockan 9.00. Idag var vi faktiskt på plats innan liftarna öppnade. Det blev en toppendag. -5 grader. klarblå himmel, sol och ingen vind. Igårkväll snöade det ett par decimeter så det var jättehärligt i backen idag. Vi åkte i nästan 6 timmar på raken. Vi hade med oss korv som vi grillade i backen. Jag satsade ganska mycket på hopp och sprutade snö i backen, vilket gjorde att jag trillade en del. Ida var snabbt på plats och ställde sig bakom mig med korsade stavar. Det betyder att det har skett en olycka. Jag hade tid på mig att fixa till mina skidor och komma iväg. När jag kom ner till mamma och Peter bara skrattade jag och körde vidare!
På kvällarna lagar vi god mat, spelar vi alfapet och kort. Till och med mamma o Peter är med och spelar kort. Det är kul.
Imorgon kväll ska vi bjuda fam Johansson på egen gjord pizza. Hoppas att de gillar det!
Ha de kämpegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0