Tisdagen den 17, Januari - Skidsemester i Lindvallen

I fredags åkte vi upp till Barncancerföreningens stuga i Lindvallen.  Vi fick fritt lite tidigare från skolan, så vi var uppe i Lindvallen innan kl.18,00.. 
På lördag morgon stod alla vid liftarna kl. 09,00..  Det var en helt fantastisk dag, med strålande solsken, nypistade backar, nästan vindstilla och några minusgrader.  Ida och jag "slängde" oss ut i Lasse och Ulla..  Ja, backarna heter olika namn och liftarna har djurnamn.  Jag hade fåt nya skidor utav Anton (min kompis) i julklapp.  De var lite längre än de andra jag haft tidiigare, så det kändes lite konstigt första svängarna, men sen insåg jag att de "gick" mycket fortare..  Häftigt.
Natten till söndagen hade det kommit ca: 5 cm nysnö..  Det blev riktig "puder-åkning"..  Jag testade mest en backe som heter Johan..  Nu åker jag utan problem i de röda backarna.  De svarta har inte öppnat än, men de röda får duga..
I måndags började vår skidskola.  Det var jätteskoj..  Ida och jag går i samma..   Vi fick lära oss att trycka ordentligt på "dalskidan" alltså den som är längst ner i backen. 
På kvällen tog pappa med oss på "riktig" After-Ski..   Han hade sagt att man dansade och att det spelades bra musik där.  Vi skulle vara förberdda på att de spelade ganska högt..
Det var nästan bara pappa som dansade och klappade händerna..  Pinsamt !!   Och bandet som spelade var ett band från Göteborg, som bestod av gamla gubbar..  Jag trodde nästan att det åtminstånde skulle vara Erik Saade eller något..  Stor besvikelse !!
I dag har vi haft jätte-goo skidåkning igen.   Hela förmiddagen var det sol, men på em när vi gick i skidskolan kom det lite dimma.  
Nu blir det bastubad och god middag..
Man blir så härligt trött när man är i Fjällen..   Önskar att alla mina kompisar skulle få uppleva detta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0