Höstlov

Höstlovet började vi med att åka upp till stugan i Gamleby. Mormor & morfar var också med. Det var jättefint väder på söndagen så vi var ute ganska mycket. Det finns två sjöar precis i närheten, en brygga som vi har själva och en badplats. Jag längtar till sommmaren då vi kan bada där. I trädgården hittade vi en massa älgskit! Jag hörde av både mamma & Peter att de hade blivit överraskade av deras närvaro i trädgården då de skulle till jobbet. Jag tyckte det vore spännande att se dem, så på kvällen var jag och morfar ute flera gånger för att spana. Morfar vet hur älgarna låter, så vi försökte härma, men inga älgar dök upp. Jag satt väl lite på helspänn inomhus så när jag plötsligt såg något stå utanför fönstret där Ida och jag satt och spelade spel, hoppade jag till och sprang in till mamma...Då kom Peter in och skrattade! Det gjorde jag med faktiskt, efteråt.
På måndagen kom det arbetare och började borra ett djupt hål i trädgården för att försöka hitta vatten. Det var lite spännande, men det dånade ganska mycket, så vi åkte in till Överums hotell och åt lunch. Det var lyxigt och gott! Resten av veckan har vi varit i Moheda hos mormor & morfar. Det är lugnt och skönt där. Vi får också alltid så god mat. På Halloween klädde Ida och jag ut oss och gick till några hus i närheten. Sedan satt vi och myste och smaskade på våra godsaker.
Nu är vi tillbaka i "stan" igen. På måndag är det skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0