Smålandsposten var här

Håll utsikt efter Smålandsposten på måndag den 19 november! När jag kom hem från skolan i måndags så satt en reporter och en fotograf i vårt vardagsrum. Mamma hade redan pratat lite med dem. Jag satt först lite stelt i fåtöljen, men efter en stund både låg jag och klättrade runt lite medans jag pratade om hur jag mår idag. När fotografen skulle fota började mamma rufsa till mig. Typiskt henne! Hon hade beordrat mig att duscha kvällen innan hos pappa och ta på mig vettiga kläder. Jag tycker att man ska vara sig själv! Det gick väl jättebra i t-shirt & joggingbyxor. Då känner jag mig bekväm. Mamma själv satt mest och kraxade. Hon har varit jätteförkyld hela veckan. Hoppas reportrarna förstod vad hon sa..
Veckan har varit bra annars med trummor, dans och dataspel. Ida och jag har också jobbat ganska mycket med skolarbeten på kvällarna. Det är först trist när mamma tjatar, men när vi väl sitter där så är det ganska kul. Nu är det skönt att det är helg. Ikväll ska vi till pappa. Undrar vad vi får till fredagsmys..
Trevlig helg! =J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0